Opret profil Login
Præmiebestilling til stævner

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Orientere pokalshoppen om kommende stævne ca 1 måned før, aftale hvilke pokaler og medaljer vi skal have.
    • Angive ca hvor mange vi forventer der skal bruges af hver.
  • Indhente præmieliste hos Stævneansvarlig.
  • Skrive udførlig liste med indgraveringer på pokaler
  • Bestille pokaler (til privatadresse)
  • Efter modtagelse af præmier tjekkes alle om de er korrekte og sorteres så de alle ender i de rigtige haller og kan overskues af dem der stiller op.
  • Faktura videresendes på mail til klubbens kasserer.

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages typisk af to personer.

Tid (forventet tidsforbrug):

2-4 timer pr. stævne (i alt ca 16 timer pr. år)

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Medvirke til gode og velafviklet stævner samt glæden ved børnene når de vinder deres pokal.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
1/2 Præmiebestilling til stævner
Tællerpræmier i forbindelse med hjemmestævner (ungdom)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Skaffe sponsor gaver (ketshop)
  • Juice / muslibarer eller lignende skaffes (spons eller god pris i rema)
  • Pakke tællerpræmier (antal aftales med stævneansvarlig)

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person 6 gange årligt

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 2 timer pr. gang 6 gange årligt

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Sørger for flere frivilige tællere ved ungdomstævner, det bidrager til en lettere stævnedag og glæde ved vinderne af præmien.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
1/1 Tællerpræmier i forbindelse med hjemmestævner (ungdom)
Stævnehjælp 7. september 2024

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Opsætning og dommerbord;

  • Sætte baner op, sørge for præmiebord, præmiepodie, klargøre dommerbord, opsætning af stole, tællertavler klargøres, bannere hænges op
  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord og nedtagning;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)
  • Tage net ned, sætte stole på plads, fjerne brugte bolde/affald, pakke præmiebord/podie/dommerbord væk, sætte tælletavler/bannere på plads, tjekke hallen igennem for glemte sager samt sørge for at den afleveres pæn og rydelig

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages typisk af 2-4 personer afhængig af antallet af haller der spilles i.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Skabe gode betingelser for stævneafholdelse samt afhjælpe stævneansvarlige på dagen. Derudover giver din hjælp massevis af børn en fantastisk oplevelse med at spille stævner og bidrager til en god dag i hallen for alle!

Dit valg Antal Opgave
0/4 Opsætning og dommerbord
0/4 Dommerbord
1/4 Dommerbord og nedtagning
Stævnehjælp 4. januar 2025

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Opsætning og dommerbord;

  • Sætte baner op, sørge for præmiebord, præmiepodie, klargøre dommerbord, opsætning af stole, tællertavler klargøres, bannere hænges op
  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord og nedtagning;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)
  • Tage net ned, sætte stole på plads, fjerne brugte bolde/affald, pakke præmiebord/podie/dommerbord væk, sætte tælletavler/bannere på plads, tjekke hallen igennem for glemte sager samt sørge for at den afleveres pæn og rydelig

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages typisk af 2-4 personer afhængig af antallet af haller der spilles i.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Skabe gode betingelser for stævneafholdelse samt afhjælpe stævneansvarlige på dagen. Derudover giver din hjælp massevis af børn en fantastisk oplevelse med at spille stævner og bidrager til en god dag i hallen for alle!

Dit valg Antal Opgave
0/4 Opsætning og dommerbord
1/4 Dommerbord
0/4 Dommerbord og nedtagning
Stævnehjælp 15. marts 2025

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Opsætning og dommerbord;

  • Sætte baner op, sørge for præmiebord, præmiepodie, klargøre dommerbord, opsætning af stole, tællertavler klargøres, bannere hænges op
  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord og nedtagning;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)
  • Tage net ned, sætte stole på plads, fjerne brugte bolde/affald, pakke præmiebord/podie/dommerbord væk, sætte tælletavler/bannere på plads, tjekke hallen igennem for glemte sager samt sørge for at den afleveres pæn og rydelig

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages typisk af 2-4 personer afhængig af antallet af haller der spilles i.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Skabe gode betingelser for stævneafholdelse samt afhjælpe stævneansvarlige på dagen. Derudover giver din hjælp massevis af børn en fantastisk oplevelse med at spille stævner og bidrager til en god dag i hallen for alle!

Dit valg Antal Opgave
0/4 Opsætning og dommerbord
0/4 Dommerbord
0/4 Dommerbord og nedtagning
Stævnehjælp 29. marts 2025 (AllBoys-Stævne)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Opsætning og dommerbord;

  • Sætte baner op, sørge for præmiebord, præmiepodie, klargøre dommerbord, opsætning af stole, tællertavler klargøres, bannere hænges op
  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord og nedtagning;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)
  • Tage net ned, sætte stole på plads, fjerne brugte bolde/affald, pakke præmiebord/podie/dommerbord væk, sætte tælletavler/bannere på plads, tjekke hallen igennem for glemte sager samt sørge for at den afleveres pæn og rydelig

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages typisk af 2-4 personer afhængig af antallet af haller der spilles i.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Skabe gode betingelser for stævneafholdelse samt afhjælpe stævneansvarlige på dagen. Derudover giver din hjælp massevis af børn en fantastisk oplevelse med at spille stævner og bidrager til en god dag i hallen for alle!

Dit valg Antal Opgave
0/4 Opsætning og dommerbord
0/4 Dommerbord
0/4 Dommerbord og nedtagning
Stævnehjælp 30. marts 2025 (Fjertøser Fyn stævne)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Opsætning og dommerbord;

  • Sætte baner op, sørge for præmiebord, præmiepodie, klargøre dommerbord, opsætning af stole, tællertavler klargøres, bannere hænges op
  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord og nedtagning;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)
  • Tage net ned, sætte stole på plads, fjerne brugte bolde/affald, pakke præmiebord/podie/dommerbord væk, sætte tælletavler/bannere på plads, tjekke hallen igennem for glemte sager samt sørge for at den afleveres pæn og rydelig

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages typisk af 2-4 personer afhængig af antallet af haller der spilles i.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Skabe gode betingelser for stævneafholdelse samt afhjælpe stævneansvarlige på dagen. Derudover giver din hjælp massevis af børn en fantastisk oplevelse med at spille stævner og bidrager til en god dag i hallen for alle!

Dit valg Antal Opgave
3/4 Opsætning og dommerbord
0/4 Dommerbord
0/4 Dommerbord og nedtagning
Stævnehjælp 17. april 2025

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Opsætning og dommerbord;

  • Sætte baner op, sørge for præmiebord, præmiepodie, klargøre dommerbord, opsætning af stole, tællertavler klargøres, bannere hænges op
  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)

Dommerbord og nedtagning;

  • Hjælpe ved dommerbordet (Stævneanvarlig hjælper dig igang)
  • Tage net ned, sætte stole på plads, fjerne brugte bolde/affald, pakke præmiebord/podie/dommerbord væk, sætte tælletavler/bannere på plads, tjekke hallen igennem for glemte sager samt sørge for at den afleveres pæn og rydelig

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages typisk af 2-4 personer afhængig af antallet af haller der spilles i.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Skabe gode betingelser for stævneafholdelse samt afhjælpe stævneansvarlige på dagen. Derudover giver din hjælp massevis af børn en fantastisk oplevelse med at spille stævner og bidrager til en god dag i hallen for alle!

Dit valg Antal Opgave
0/4 Opsætning og dommerbord
0/4 Dommerbord
0/4 Dommerbord og nedtagning
Juleposer

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Planlægning;

  • Kontakte Berit (ungdomsformand) ift. antal
  • Indkøbe små poser og gavebånd
  • Indkøbe klementiner, pebernødder og forskelligt slik
  • Kontakte Berit for liste til afkrydsning af børn ifm. udlevering
  • Udlevere poser til trænere i de forskellige haller - derefter skal træneren nok dele dem ud til børnene

Pakning;

  • Pakke poserne med det indkøbte indhold efter en opskrift 

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven med planlægning mm. varetages af 1 person.

Opgaven med at pakke poserne varetages af 4 personer.

Tid (forventet tidsforbrug):

Opstart i slutningen af november.

Planlægning, indkøb og udlevering: 2 timer

Pakning: Cirka 2-4 timer pr. person 

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Sprede god julestemning hos spillerne

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/1 Planlægning mm. af juleposer
4/4 Pakning af juleposer
Afholde forældremøde og tøjafprøvning

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Fortælle om det at være forældre i DHBK
  • Fortælle om din private oplevelse som forældre med holdturneringen og stævner
  • Hjælpe med tøjprøvning
    • Altså lægge tøjet ud i størrelser
    • Vejlede forældre og spillere ved spørgsmål 
    • Hjælpe med oprydningen efter tøjprøvningen

Ungdomsformanden og cheftræneren står for indholdet af mødet og indkaldelsen.

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 3 timer 
Altid 1. onsdag i september ca. 16-19

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Medvirke til at forældre får et indblik i DHBK og badmintonverdenen samt får mulighed for at købe klubtøj.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/1 Afholde forældremøde og tøjafprøvning
Social arrangør for ungdom

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Forældre varetager rollen til at lave nogle fællesarrangementer på de forskellige årgange
  • Lave 2-3 aktiviteter på en sæson som ikke drejer sig om at spille badminton
    • Det kunne f.eks. være en fællestur i biografen, bowling, rundbold og is på engen og meget mere.
  • Spørger ud omkring fællesstævner og tage intiativ til at flere tager afsted sammen

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 2 personer på hver af følgende årgange (Miniton/U9/U11) (U13) (U15/U17/U19)

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer på en hel sæson

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Frederik kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål 30491074

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Sammentømrer spillerne i deres årgange, så de kender hinanden endnu bedre, selvom de ikke er på samme træning

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/2 Social arrangør for (Miniton/U9/U11)
0/2 Social arrangør for (U13)
0/2 Social arrangør for (U15/U17/U19)
Julefrokost (U15, U17, U19)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Invitationer laves og sendes ud
  • Kontakt ungdomsformand ift. antal af spillere
  • Køb dealbeviser  (bowling og burger)ift. antal spillere
  • Kontakt cheftræner ang. trænere med til arrangementerne
  • Book baner og mad – følg op når antal af spillere vides

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 2-4 timer

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Karina kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål przeklasa_dk@hotmail.com eller 22181459

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Medvirke til velafviklet julefrokost for DHBK’s ungdomsspillere

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/1 Julefrokost (U15, U17, U19)
Julefrokost (U9, U11, U13)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Planlægning;

  • Book klubhus – kontakt ungdomsformand
  • Invitationer laves og sendes ud
  • Kontakt ungdomsformand ift. antal af spillere
  • Kontakt cheftræner ang. trænere med til arrangementerne
  • Sørg for bingospil, plader og ekstra præmier
  • Bestil pizzaer, når antal af spillere vides.

Praktisk hjælp;

  • Indkøb af affaldssække, saftevand, servietter, chips, pebernødder og små julemænd (chokolade)
  • Hjælpe til i klubhuset med afvikling og oprydning af julefrokost

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Planlægning: Opgaven varetages af 1 person

Praktisk hjælp: Opgaven varetages af 4 personer

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 2-4 timer

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Karina kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål przeklasa_dk@hotmail.com eller 22181459

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Medvirke til velafviklet julefrokost for DHBK’s ungdomsspillere

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/1 Julefrokost (U9-U13) – planlægning
3/4 Julefrokost (U9-U13) – praktisk hjælp
Uddeling af kirkeblade

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Uddele kirkeblade til alle husstande på aftalte rute
  • Når du tildels en rute modtager du en mail med dato på hvornår kirkebladende kan afhentes hos Sten (julagervænget 33) samt hvornår de senest skal være omdelt.

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 25 personer 3 gange årligt

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 1-2 timer pr gang 3 gange om året

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Eva Løvendahl kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål og kan kontaktes på eva@dhbk.dk eller 60158424

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Hjælpe til indtjening i klubben så vi kan opretholde aktivitetsniveauet og et rimeligt kontingent

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
16/16 Uddeling af kirkeblade
Webmaster

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Holde DHBK's hjemmeside opdateret mht. information om trænere, bestyrelse og andre relevante personer
  • Links til holdkampspuljer og stævner i badmintonplayer.dk
  • Holde hjemmesiden "lækker" med billeder og videoer
  • Sørge for nyhederne er aktive og relevante
  • Udover at modtage materiale, må man også gerne være opsøgende
  • Der er også kalderansvarlige med hvem der skal afstemmes evt. detaljer og begivenheder

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 2 personer.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 10 timer pr. sæson

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Bestyrelsen, trænere og andre med input til hjemmesiden.

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

En opdateret hjememside giver et billede af en velorganiseret klub, der er attraktiv for nye medlemmer, sponsorer mm.
Samtidig bliver intern og ekstern kommunikation lettere.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
2/2 Webmaster
Kalenderansvarlig

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Holde DHBK's hjemmeside opdateret
    • Kalederen (begivenheder primært af interesse for klubbens medlemer)
    • Events (begivenheder også af interesse for udenforstående)
  • Udvalget modtager nødvendige detaljer/skabeloner om begivenheder der så annonceres i kaldender/events
  • Klubben har også webmasterer som sørge for den generelle hjemmeside med hvem der skal samarbejdes og koordineres
  • Sørge for nyhederne er aktive og relevante
  • Udover at modtage materiale, må man også gerne være opsøgende

Eksempler: Holdkampe, stævner, badmintonskole, fester mm.

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 2 personer.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 10 timer pr. sæson

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Bestyrelsen, trænere og andre med ønsker til annoceringer

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Relevant information er tilgængelig for klubbens medlemmer (og udenforstående)
En opdateret hjemmeside giver et billede af en velorganiseret klub.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/2 Kalenderansvarlig
Repræsentant til DHG’s hovedbestyrelse

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Repræsentere DHBK til møderne i hovedbestyrelsen 
  • Hovedbestyrelsens vigtigste opgave er i forvaltning af klubhuset, som DHBK også bruger.
  • Deltage i møderne når der indkaldelse
    • Før mødet vendes punkterne kort med formanden/bestyrelsen
    • Efter mødet informeres formand/bestyrelsen om de vigtigste emner

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven kan varetages af 1 person, men 2 personer giver mulighed for noget socialt og lidt fleksibilitet.
Der bliver desuden serveret smørrebrød ved møderne.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 2 timer hver gang og 3-4 møder pr. sæson 

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Formanden samt Claus Jensen der ved mere om organiseringen i hovedbestyrelsen

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Sørge for at DHBK er orienteret om og har indflydelse på klubhusets indretning og drift.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/2 Repræsentant til DHG’s hovedbestyrelse
Klubmesterskab (hele klubben)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Opgaverne kan deles op i følgende:

  • Få dato for klubmesterskab af bestyrelse (fastlægges inden årsskiftet)

  • Lav plan for deadlines (bestilling af mad, tid til at lave program, indkøb af præmier)

  • Lave invitation til ungdom (se eksempel fra sidste år)

  • Lave invitation til senior + motionist (se eksempel fra sidste år)

  • Koordinere med stævneansvarlig om at lave program (minimum 14 dage - gerne mere)

  • Lave event på hjemmesiden (hjemmesideansvarlig kan hjælpe)

  • Koordinere med bestilling af mad (frokost og aftensmad – ved Høegh i cafeteriet eller potentielt fra anden leverandør)

  • Koordinere med bestilling af pokaler og præmier (minimum 1 uge før – koordiner med Eva Løvendahl)

  • Koordinere med ungdom og senior på kåringer (ta’ fat i Frederik Nordqvist + Frederik Horn)

  • Hvem der sidder ved dommerbord (normalt stævneansvarlig)

  • Tovholder på dagen: Opstilling af borde/stole, rækkefølge for kåringer/præmieoverrækkelser, andet? Normalt koordineret med bestyrelsen.

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Ja, gerne en ’gruppe’ på 3-4 personer der varetager opgaverne og koordinerer imellem sig.

Tid (forventet tidsforbrug):

Klubmesterskabet ligger ofte i slut april/start maj. Der vil være løbende opgaver ca. 2 måneder før og frem mod dagen.

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Seniorformand + ungdomsformand, trænere.

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Stort betydning for klubben som helhed, da de fleste spillere deltager denne dag. Der er mad, kåringer og præmier om aftenen, så det er generelt en hyggelig dag for klubbens medlemmer.

Dit valg Antal Opgave
0/4 Klubmesterskab (hele klubben)
Koordinering af salg af klubtøj (hele klubben)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • I slutningen af sæsonen bookes afprøvning af klubtøj til 1. onsdag i september. ved RSL
  • Lige inden sæsonstart aftales med RSL angående slagsvinduer til medlemmer
    • Både i ungdom og på senior
  • Skrive til forældre ifm. åbning og lukning af vinduer
  • Oplyse om afhentning af tøjet eller udlevering til træning

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person (Berit)

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 10-15 timer pr. sæson

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Sørge for at alle klubbens spillere får mulighed for at få klubtøj

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/0 Koordinering af salg af klubtøj (hele klubben)
Badminton i skole (afhængig af tilskud fra kommunen)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Skrive til de forskellige skoler og børnehaver i området og tilbyde gratis badmintondorløb
    • F.eks. Dalum, Hjallese, Tingløkke og Skt. Klemens
  • Følge op på skolerne ang. vores tilbud
  • Tag kontakt til cheftræner ift. træner til afvikling af forløbet
  • Koordinere med idrætslærere eller andre ansvarlige ift. planlægning
  • Kontakte ungdomsformanden ift. udarbejdelse af samarbejdskontrakter
  • Sørge for at der bliver uddelt flyers fra DHBK i hallen

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5-7 timer pr. sæson 
Det kan laves udenfor arbejdstiden da al kommunikation foregår på mail.

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Reklame for DHBK i lokalområdet. Rekruttering af unge mennesker til sporten.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/1 Badminton i skole (afhængig af tilskud fra kommunen)
Sortering af brugte bolde

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Indkøb af affaldssække
  • Koordinering med ungdomsformand ift. nøgler til hallerne 
  • Hente brugte bolde fra Hjallese, Dalum og Skt. Klemens
  • Sortere boldene efter begynder/let øvet, konkurrence og senior
  • Udsmidning af dårlige bolde
  • Retunere boldkasser til Hjallese, Dalum og Skt. Klemens 

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 4-5 personer med kendskab til boldes kvalitet

Tid (forventet tidsforbrug):

2 gange årligt af 5 timers varigheder - gerne ifm. sæsonopstart og ved juleferien

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Sikre udnyttelse af vores bolde og at boldene er af passende kvalitet til træningerne

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
2/5 Sortering af brugte bolde
Oprette spiller–ID i Ungdom

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • En gang månedligt modtages mail om nye spillere
  • Oprette alle på badmintonplayer med navn, fødselsdag, køn og point

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 1 time om måneden men mest i første halvår af sæsonen

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Sørge for at nye spillere opfylder formalia til at spille stævner og holdkampe

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
1/1 Oprette spiller–ID i Ungdom
Assisterende kasserer

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Assisterer kassereren med diverse opgaver i løbet af året
    • Medlemstal
    • Indsamling af data til diverse tilskud
    • Ajourføre betalinger
    • Udarbejdelse af offentlige dokumenter

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person.

Til kassererstillingen hører nogle faste opgaver i løbet af året med deadlines der med fordel kan løftes af flere hænder.

Grundet adgangen til følsomme oplysninger i klubben fortrækkes det at så få som mulig har adgang hertil hvorfor opgaven som assistent til kasseren kun kan besættes af en person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 2 timer om måneden men det afhænger af opgaven

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Kasseren vil som udgangspunkt være den primære kontaktperson og kan kontaktes via mail kasserer@dhbk.dk

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Orden i system og økonomi er grundlag et for en velfungerende forening.
Hvad enten det drejer sig om ungdom, senior, voksenfjer eller motionist/veteran er det vigtigt at der er styr på den økonomiske del samt IT-strukturen.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/1 Assisterende kasserer
Sponsorudvalg

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

Klubben har beskrevet indhold og priser/ydelser for ovennævnte sponsorater. Disse beskrivelser indeholder minimum priserne for de forskellige sponsorater.

- Klubtøj fornyes i ulige år (forår), så der skal i god tid inden genforhandles med gamle sponsorer/findes nye.
- Vægreklamer er gældende for minimum to år, og skal genforhandles senest to måneder før udløb. For nye sponsorer vil klubben have en vejledning til bestilling af reklameskiltet.

Følgende sponsor i prioriteret rækkefølge:

  1. Sponsorer til klubtøjet
  2. Sponsorer til vægreklamer
  3. Sponsorer til ungdomsstævner
  4. Sponsorer til enkelte kamprunder 

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 2-4 personer der evt kan have forskellige fokus.

Tid (forventet tidsforbrug):

Tidsforbruget er årsafhængigt. 
      I ulige år afholdes forberende møder vedr. tøjsponsorat i januar, hvorefter der er arbejdet med genforhandling/finde nye
20 timer hvert andet år til denne opgave

Vægreklamer vil kræve 3 timer pr. reklame inkl bestilling af skiltet. Skiltet ophænges af halinspektøren.

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Formanden og kassereren

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Understøtter klubbens økonomi, så vi kan have kompetente trænere, gode faciliteter og have et kontingent niveau der er overkommeligt for alle medlemmer.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/4 Sponsorudvalg
Sociale medie-ansvarlig for klubben

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

At vedligeholde klubbens sociale medie-platforme, herunder Facebook og Instagram. Bl.a. nyheder, opdateringer og ’hverdagsglimt fra klubben’.

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Ja, gerne fordelt på senior og ungdom (forældre). 1-3 personer, minimum 16 år. Kræver at man kan kender FB og Instagram. Gode billed- og tekstfærdigheder foretrækkes.

Kan også uddeles på baggrund af specifikke events. Fx ”Grindsted-turen” for ungdom, hvor enten træner, ungdomsspiller eller forældre skal tage nogle billeder og ligge op

Tid (forventet tidsforbrug):

Løbende indsats gennem sæsonen. Forventeligt til holdkampe, klubdage og andet. Gerne foreligge en plan til aktive indsatser som ’mød spillerne’, ’husk holdkampe’, ’tak for deltagelse’.

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Seniorformand + ungdomsformand + spillere; Anna Dinsen, Anne-Sofie Elben, Amalie Busk.

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Det giver medlemmer og udefrakommende mulighed for at følge med ’bag scenen’. Dette skaber en følelse af at blive informeret og kunne følge med.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/3 Sociale medie-ansvarlig for klubben
GF Ambassadører

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Tage kontakt til klubbens medlemmer og evt. også medlemmers familie og venner for at sælge ideen om at medlemmerne skal acceptere at modtage et opkald og gennemgå forsikringer med en assurandør fra GF
  • Kontakten kan skabes både på mail og Facebook men i særdeleshed ved direkte kontakt til træninger, stævner, holdkampe og div. andre arrangementer

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 2 personer - gerne på tværs af afdelingerne

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 10 timer pr. sæson

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Støtte til klubbens økonomi. For hver kontakt der skabes tjener klubben 300kr efter afholdt samtale.
       Vær opmærksom på at det ikke kræver et forsikringsskift kun en forsikringsgennemgang.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/2 GF Ambassadører
”Reklamefilm” til hjemmeside og FB

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Filme ved senior- og ungdomstræninger, holdkampe, hjemmestævner eller andre events
  • Sammensætte og redigere videomateriale til hjemmeside og sociale medier

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer på en sæson

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Tiltrække nye spillere til klubben. Gøre hjemmeside og sociale medier interessante for besøgende.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/1 ”Reklamefilm” til hjemmeside og FB
Uddele miniton flyers i Skt. Klemens

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Afhente miniton flyers ved ungdomsformanden
  • Uddele flyers til boliger i Skt. Klemens
    • F.eks. boligkvarterne Gylden...

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 2 personer.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 2-3 timer pr. sæson

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Hjælpe til at skaffe nye miniton-spillere.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
2/2 Uddele miniton flyers i Skt. Klemens
Reklameansvarlig for OK Benzin og Energi Fyn

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Lave opslag og mails vedr. klubbens aftaler med hhv. OK Benzin og Energi Fyn
  • Tilmelder man sig tjener klubben penge uden at det koster ekstra for medlemmet
  • Opgaven er let at udføre og kræver INTET bedmintonerfaring
  • Den går ud på at lave opslag cirka en gang i kvartalet for begge ordninger
  • Der findes forskelligt materiale der kan bruges.

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 5 timer pr. sæson 

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Støtte til klubbens økonomi. For hver bruger der tilmelder sig OK Benzin sponsorstøtte og Support El ved Energi Fyn får klubben økonomisk støtte til at holde aktivitetsniveauet højt i klubben.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/1 Reklameansvarlig for OK Benzin og Energi Fyn
Hjælp på dagen til begynderholdturnering på hjemmebane

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • På selve dagen skal du være behjælpelig med regler, opstilling etc. da det er nybegyndere og nye forældre
  • Vare forplejning af kaffe og saftevand etc.
  • Hjælpe med oprydning

Der findes foldere til nye forældre der kan hjælpe os igennem.

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 2 person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 6 timer 

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Berit kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål ungdom@dhbk.dk eller 27289368 (ikke på sms)

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Sørge for at nye spillere får en god oplevelse ved deres første stævner. Medvirke til at afvikle gode stævner.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
2/2 Hjælp på dagen til begynderholdturnering på hjemmebane
Tælleransvarlig til seniorholdkampe

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Organisering af tællere og resultatindsamling til holdkampe
  • Sørge for at alle baner/kampe har en tæller
    • Tælleropgaven dækkes af ungdomsspillere der melder sig (man skal ikke finde tællere)
  • Sørge for tællersedler hvor resultaterne kan noteres samt sørge for at disse sedler indsamles

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven på en kampdag varetages af max 2 personer.

Der vil være cirka 6 kampdage i løbet af sæsonen hvor der er brug for tællerorganisatorer.

Det vil sige der skal bruges 3 teams af 1-2 personer i løbet af sæsonen.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 4 timer pr. gang 2 gange om året

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Seniortrænerne

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Opgaven er vigtig fordi trænertid frigøres fra praktisk organisering til at kunne coache klubbens spillere i kamp

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
1/6 Tælleransvarlig til seniorholdkampe
Holdturneringsudvalg (administration)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Cheftræneren sætter holdene
  • Udvalget tilmelder hold på Badmintonplayer
  • Udvalget melder hjemmekampe ind til Badmintonplayer
  • Holdene oprettes i Zakobo og Badmintonplayer
  • Der findes holdledere til alle hold 
  • Besvare spørgsmål fra holdledere
  • Tilmelde til DMU i foråret - same procedure som i efteråret

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 2 personer

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 40 timer fordelt på 2 personer - primært i slut september og slut marts

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Karina kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål przeklasa_dk@hotmail.com eller 22181459

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Skabe gode oplevelser, styrke holdfællesskab samt give gode kampe og udvikler de enkelte spillere

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
0/2 Holdturneringsudvalg
Holdtunering (rapportering resultater)

Indholdsbeskrivelse (konkret og detaljeret beskrivelse af opgaven):

  • Taste resultater ind på hjemmekampene i Badmintonplayer
    • Resultaterne sendes fra de respektive holdledere lørdag eller søndag og skal være tastet senest søndag aften

Organisering (kan opgaven med fordel løses af flere?):

Opgaven varetages af 1 person.

Tid (forventet tidsforbrug):

Cirka 6-8 timers indtastning fordelt over 6-7 søndage fra oktober til april

Støtte (hvem kan besvare spørgsmål?):

Karina kan være behjælpelig hvis der opstår spørgsmål przeklasa_dk@hotmail.com eller 22181459

Opgaves betydning (opgavens vigtighed):

Skabe gode oplevelser samt styrke holdfællesskab og det sociale sammenhold.

 

OBS! Når du har valgt denne opgave så send en mail til frivillighed@dhbk.dk så får du en komplet guide til din opgave.

Dit valg Antal Opgave
1/1 Holdtuneringsrapportør
Opret profil Login